Vackra, trötta vinter

Tusan vad trött man blir såhär mitt i vintern. Detta har ändå varit den bästa vintern i mannaminne (mitt), ljus, snöig, kall och vacker. Jag har varit piggare än jag någosin förut varit under detta mörka halvår, men nu börjar jag känna att it's really getting to me. Två dagar i rad har jag varit konstant sömnig, och det är faktiskt inte roligt alls, man orkar så mycket mindre, får ännu mindre studiemotivation än man normalt har innan jul och vill bara sova.

Hur löser man detta då? Levande ljus + pojkvän + Dexter + te är helt klart supermysigt, men inte blir man något piggare! En bra tips är ju att göra som A & H, som i måndags fick för sig att boka en sista minuten resa till Thailand! Två dagar senare! Vem är avundsjuk? Jag är avundsjuk! De kommer ligga i solen i två veckor, käka friterade gräshoppor och brottas med kubmaneter... hehehe... Ett försök från min sida att få det att låta hemskt, men det funkar inte så bra, jag vill fortfarande teleportera mig dit! Eller kanske inte nödvändigtvis till Thailand, men till något ställe där det finns sol, värme och fina sommarklänningar.

Nåväl, jag får väl nöja mig med den stundande turen till Belgien efter jul. Åhjo, jag ska dit och snurra igen. Belgien, Belgien, Belgien. Vad gör jag där hela tiden? Innan jag träffade J visste jag knappt att landet existerade. Eller okej, jag är inte helt dum i huvudet, jag visste att det fanns, jag visste bara inte varför i helvete man skulle åka just dit. Nu har jag svaret. Vackrare historiskt ställe får man leta efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0