Mat

En av de roligaste sakerna med att resa är att testa på maträtter man annars inte skulle försökt sig på. Hittills har de konstigaste sakerna jag ätit varit väldigt goda (jag tvivlar på att jag skulle käka gräshoppor om jag åkte till Thailand faktiskt, det finns gränser!) och egentligen inte varit "konstiga", mer annorlunda... Antilop, sniglar, grodlår, och ål är saker jag ätit det senaste året och jag måste säga att jag utan tvekan skulle äta allt det där igen, speciellt sniglar! Mums!!

Varje gång jag reser gör jag en lista på saker jag vill hinna testa innan jag åker hem, och aldrig hinner jagmed alltihop, men åtminstone något. Har ju spenderat alldeles för mycket (skämt åsido) tid i Belgien det senaste, speciellt Gent och där finns ett ställe som man måste besöka om man ska dit. Tyvärr är det alltid knökfullt och man får köa rätt länge, men det är endast för att det är så stört gott så alla vill gå dit. Så... vad är det nu som detta ställe har att erbjuda som är så speciellt? Tyvärr är det inget speciellt exotiskt. Det är pasta. Men inte vilken pasta som helst ska jag be att få tala om, det är De Kastart-sås pasta! Stället heter De Kastart och de har en speciellt pastasås (hemligt recept) som ingen kan motstå. Det är utan tvekan den godaste pastasåsen jag någonsin ätit och det är en SYND att inte ha ätit den innan man dör. Dit-måste-man.
Så, iväg med er nu!
Märkte tyvärr inte att bilden blev suddig förrän jag kom hem.
Spaghetti Kastart SMALL portion. INTE större än så, det är sjukt mycket mat.
Small är lika stor som en vanlig "gigantisk" portion haha, se upp med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0